Gå till huvudinnehållet

FAQ

Här samlar vi svar på de vanligaste frågorna. Denna sektion är ett levande dokument och vi fyller på med nya frågor och svar kontinuerligt.

Vilka är Dalateaterns öppettider?

Dalateatern öppnar upp portarna en timme före föreställning.

Vi har telefontid 10-12 på helgfria tisdagar och torsdagar.

Jag ska besöka Dalateatern för första gången. Vad ska jag tänka på?

Vi rekommenderar att du läser igenom sidan ”inför ditt besök”.

Jag sitter i rullstol. Hur gör jag för att boka biljetter?

Rullstolsplatser är tydligt märkta i biljettsystemet vid numrerade evenemang. Du bokar biljett som vanligt, men väljer en plats märkt med rullstolssymbol (eller liknande). Vid onumrerade evenemang bokar du en onumrerad biljett och blir hänvisad till rullstolsplats i salongen.

Ledsagare går gratis på alla föreställningarna men måste betala för maten på Kultursoppan. Biljetter bokas enklast själv via Nortic alternativt via info@dalateatern.se eller 023 777 600 (telefontid 9-11 tisdagar och torsdagar)

Jag är ledsagare. Hur går jag tillväga för att boka biljetter?

Ledsagare går gratis på alla föreställningarna (mot uppvisande av ledsagarbevis). Ingår mat behöver ledsagaren betala för den, vid t.ex. en kultursoppa. Ledsagare finns som biljettkategori och bokas gratis tillsammans med en annan biljettyp. Biljetter bokas enklast själv via Nortic alternativt via info@dalateatern.se eller 023-777 600 (telefontid 10-12 helgfria tisdagar och torsdagar)

När har ni insläpp?

Vi släpper in publiken cirka 15 minuter före föreställning.

Har Dalateatern en fysisk biljettkassa?

Ja, i samband med föreställningar som Dalateatern säljer biljetter till har vi alltid fysisk biljettkassa. Här kan du köpa biljetter till alla våra föreställningar. Den öppnas 1 timme före föreställningen startar.

Hur bokar jag biljetter?

Biljetter köper du enklast via vår webbutik. Detta gäller samtliga Dalateaterns föreställningar i Falun eller på turné i Dalarna. Det finns även lokala försäljningsställen.

Du kan köpa eventuellt överblivna biljetter i biljettkassan under en timme före respektive föreställnings början.

Du får gärna kontakta oss för mer information på info@dalateatern.se eller 023 777 600. Våra telefontider: 9-11 på tisdagar och torsdagar samt 1 timme före varje föreställning.

Säg till att du har rullstol när du bokar din biljett, så ordnar vi plats i salongen åt dig.

Vad innebär Scenpass?

Som Scenpassinnehavare stödjer du din orts kulturliv och blir samtidigt förmånsgäst på en mängd teatrar i hela Sverige, bl.a. Dalateatern. Läs mer på www.riksteatern.se/bli-medlem/

Har ni rabatter för pensionärer och ungdomar?

Vi erbjuder i nästan alla fall rabatt för pensionärer och ungdom/studerande t.o.m. 25 år. Dessa biljettkategorier finns vid biljettbokningen.

Jag har matallergi. Hur meddelar jag den?

Matallergi och specialkost meddelas i ledet före betalning vid bokning av biljetter. Du får upp ett kundmeddelande där du enkelt meddelar oss dina önskemål.